Wachttijd

Als u lang heeft moeten wachten tot een jurist aan de telefoon kreeg spijt ons dat, echt waar. We leggen u hieronder graag uit waarom u soms even moet wachten. Ook bieden wij u de mogelijkheid een compensatie in de telefoonkosten te krijgen, indien u langer dan vijf minuten heeft gewacht voor u een jurist aan de telefoon kreeg.

Waarom überhaupt een wachttijd?

Kort gezegd lukt het ons simpelweg niet om altijd goed te voorspellen wanneer er opeens heel veel mensen tegelijk gaan bellen met een juridische vraag. Ondanks dat we al jaren statistische analyse doen, goed kijken naar het weerbericht (als heel Nederland op het terras zit belt er bijvoorbeeld bijna niemand) en écht ons gezond verstand gebruiken. Daarnaast is de lengte van een juridisch adviesgesprek veel moeilijker vooraf te voorspellen dan van bijvoorbeeld een algemene klantenservice. Omdat de Rechtstelefoon bovendien ook volledig onafhankelijk is, hebben we helaas geen subsidiepot waarmee we constant een groot overschot aan juristen op kantoor kunnen hebben zitten.

Maar jullie verdienen dus aan wachttijd?

Een betaald informatienummer zoals die aan ons is verleend door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) kan helaas geen onderscheid maken tussen wachttijd en spreektijd. We zouden dat zelf graag anders zien, maar zijn hierin afhankelijk. We worden dus gedwongen te verdienen aan wachttijd.

Ik wil compensatie voor mijn wachttijd

Als u langer dan vijf minuten heeft moeten wachten tot u een jurist te spreken kreeg kan dat vaak. Stuurt u alstublieft een e-mail naar info@rechtstelefoon.nl met de onderstaande gegevens en dan gaan we het voor u proberen op te lossen.

  • Uw volledige naam, telefoonnummer en e-mailadres

  • Uw IBAN (bankrekeningnummer)

  • De datum en het tijdstip waarop u ons belde

  • Een afschrift van uw originele telefoonspecificatie waaruit de tijdsduur en kosten van het gesprek met ons nummer blijken

  • Indien u dat heeft: ons referentienummer van uw gesprek