Veelgestelde vragen

Voor wie is de Rechtstelefoon?

Wij zijn er voor iedere particulier en zzp'er in Nederland met een juridisch probleem of een juridische vraag. U kunt bellen zonder afspraak en zit nergens aan vast.

Hoelang duurt een adviesgesprek?

Een adviesgesprek duurt gemiddeld 10 minuten, daarna weet u direct waar u aan toe bent. Door de juiste vragen te stellen komen onze juristen snel tot de kern van het probleem, ook bij schijnbaar zeer complexe zaken.

Met welke vragen kan ik allemaal bellen?

U kunt onze juristen alle vragen voorleggen op vrijwel elk rechtsgebied. Bijvoorbeeld over werk, uitkeringen, familiekwesties, huur, eigen huis, bezwaarprocedures, consumentenproblemen, en nog véél meer. Onze juristen zijn hiervoor breed opgeleid. Alleen met vragen over de aparte studies notarieel- en fiscaal recht kunt u zich niet tot ons wenden.

Wat kan ik verwachten als ik bel?

Wanneer u belt krijgt u direct een jurist aan de lijn! Vervolgens kunt u rustig uw verhaal doen, de jurist zal daar meestal nog wat vragen bij stellen en komt daarna met een advies.

Kan ik naast advies ook rechtshulp krijgen?

Natuurlijk, we werken daarvoor nauw samen met rechtshulpverleners en onze Advocaat Partners. We kunnen die hulp direct tijdens uw gesprek in werking zetten, zodat er snel actie wordt ondernomen. Gaat u zelf op zoek naar hulp? Dan adviseren we u om te controleren dat de advocaat ons keurmerk voert. Ook kunt u bij ons juridische voorbeelddocumenten downloaden, wij zorgen dat die altijd actueel en correct zijn.

Hoe kan ik een klacht indienen?

We hebben serieus werk gemaakt van een uitstekende klachtenprocedure. Om uw eventuele klacht zo goed mogelijk en met aandacht af te handelen hebben we daarom ook een aparte klachtenpagina ingericht.