Klachten

Als u op deze pagina komt kijken dan is er waarschijnlijk iets mis gegaan. Allereerst onze excuses daarvoor! We vinden het fijn dat u, ondanks dat u niet volledig tevreden bent, u de moeite neemt om ons dat te laten weten. Zonder klachten kunnen we fouten niet verbeteren. Bedankt.

Noodzakelijke informatie

Een klacht indienen kan bij ons per e-mail. Omschrijf in ieder geval duidelijk wat de klacht is, het telefoonnummer waarmee u belde en het moment van gesprek: de datum en het tijdstip. Indien u ons niet belde, dan is dat natuurlijk niet van toepassing. Daarnaast hebben we voor een goede afwikkeling uw volledige naam en contactgegevens nodig. Als uw klacht over uw lidmaatschap gaat, mail ons dan vanaf het e-mailadres waarmee u lid bent. Vermeld tot slot alstublieft de door u gewenste oplossing.

Klachtenfunctionaris

In eerste instantie zal onze klantenservice uw klacht oppakken. Als dat mogelijk is zullen zij die ook zo goed mogelijk met u proberen op te lossen. Bent u echter van mening dat de klantenservice dat niet voldoende heeft gedaan? Of heeft u er twijfels over dat het deskundig is gebeurd? Dan kunt u vragen om een behandeling van uw klacht door een klachtenfunctionaris binnen onze organisatie. Ook kan de klantenservice er zelf voor kiezen om een klacht (verder) te laten behandelen door een klachtenfunctionaris. Behandeling door een klachtenfunctionaris kan helaas soms wel wat langer duren, daarom pakt de klantenservice uw klacht vaak liever zelf op.

Een klachtenfunctionaris is onder andere bevoegd om iedereen binnen de Rechtstelefoon ten aanzien van ingediende klacht aan te spreken, inclusief de algemeen directeur van de Rechtstelefoon.

Behandeltermijn

Wij streven ernaar om uw klacht binnen 10 werkdagen te beantwoorden, maar in sommige gevallen hebben we helaas meer tijd nodig.

Klacht indienen?

Wilt u, na het bovenstaande gelezen te hebben, een klacht bij ons indienen? Dan ontvangen we die oprecht graag van u! Stuur onze klantenservice in dat geval een e-mail op klantenservice@rechtstelefoon.nl met als onderwerp ¨klacht¨.

Gaat u ons een e-mail sturen? Verzend deze dan alstublieft vanaf het e-mailadres dat wij al van u hebben. Om privacyreden kunnen we u anders in veel gevallen niet of niet goed verder helpen.