Kom als advocaat in contact met onze 40.000 cliënten en 120.000 lezers.

Paleis_optimized.jpg

Doorverwijzingen: uw aanbod in eigen hand

Wat is het verschil met andere initiatieven?

Wij verwijzen door vanuit onze eigen rechtspraktijk: met de Rechtstelefoon geven we 40.000 cliënten per jaar juridisch advies. Onze kernactiviteit is dus mensen helpen met juridische problemen.

Zit er een limiet aan mijn werkgebied?

Absoluut niet, u kunt een onbeperkt aantal specialismen opgeven. Ook kunt u geheel zelf kiezen hoe groot de geografische regio is waarin u werkzaam bent. Als u in heel Nederland werkt, dan kan dat dus ook.

Ben ik verplicht doorverwezen cliënten aan te nemen?

Nee, absoluut niet. U bepaalt altijd zelf of u een zaak aanneemt.

Wat als het aantal doorverwijzingen te veel voor me wordt?

Geef dat gerust aan ons door, we kunnen daar dan rekening mee houden. Ook als u bijvoorbeeld een periode op vakantie bent is dat iets waar we rekening mee kunnen houden.

Kunt u mij een aantal doorverwijzigen garanderen?

Door het aantal Advocaat Partners strikt te limiteren proberen we inschrijving voor u zo lucratief mogelijk te maken. We kunnen echter geen garantie op doorverwijzing geven, of we een cliënt aan u doorverwijzen is namelijk mede afhankelijk van factoren zoals het benodigde specialisme en locatie.

Wat gebeurt er als mijn specialisme al vol zit?

Dan nemen we contact met u op, we kijken dan samen met u wat een goede oplossing zou kunnen zijn.

Wat kan ik doen om het meeste uit een verwijzing te halen?

Voorafgaand aan het ontvangen van een doorverwijzing helpt het om regelmatig te publiceren op onze website, dat is als Advocaat Partner inbegrepen. Daarnaast geeft het potentiële cliënten vertrouwen als zij ons keurmerk op uw website zien. Op het moment dat u een zaak krijgt verwezen van ons, raden wij u aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met de cliënt. Vertrouwen en snelheid zijn in onze ervaring de winnende combinatie.

 

Het keurmerk: opvallen tussen 17.000 advocaten

Waarom een keurmerk van de rechtstelefoon?

Onze naam is rechtstreeks verbonden aan onafhankelijk betrouwbaar advies. En met een cliënttevredenheid van 95,5% straalt onze reputatie ook op u af als Advocaat Partner. Ons keurmerk is dé manier om anders te zijn dan de massa.

Hoe Ziet het Advocaat Partner keurmerk er visueel uit?

U kunt andere Advocaat Partners herkennen aan dit keurmerk logo op hun website. Overigens is plaatsing hiervan voor u niet verplicht.

Rechtstelefoon Advocaat Partner

Hoe kan ik mij nog verder differentiëren in de markt?

Na aanmelding bieden we optioneel tegen meerprijs de mogelijkheid om een eigen pagina te laten ontwerpen en bouwen op onze website. Dit is een maatwerk service die bovendien erg goed is voor uw eigen vindbaarheid in Google. Doordat de Rechtstelefoon (mede dankzij haar reikwijdte) een hoge domain authority heeft, zorgt een persoonlijke profielpagina over u en uw praktijk dat uw domain authority ook stijgt. Zo'n strategie heet SEO (Search Engine Optimization).
 

Vast tarief van €285 per halfjaar

Waarom is het tarief voor inschrijving zo laag?

Omdat wij ook iets van u vragen, namelijk een eerste gratis gesprek met onze doorverwezen cliënten. Ook is uw inschrijving voor ons niet een primaire inkomstenbron, zoals vaak wel de advertenties voor juridische websites zijn. Adverteren kost daarom ook een véélvoud van ons tarief.

Wat is allemaal inbegrepen?

Kort gezegd, alles op deze webpagina: de doorverwijzingen met een onbeperkt aantal specialismen en geografisch werkgebied, publiceren op onze website en het keurmerk.

 

Alles geheel conform de gedragsregels (ook de nieuwe) van de Orde

U heeft zich aan de gedragsregels van de Nederlandse Orde van Advocaten te houden en hoewel de Rechtstelefoon zich bij uitstek niet profileert als een doorverwijsmachine, lead- of offertegenerator; sturen wij onze cliënten die verdere hulp zoeken natuurlijk graag door naar onze eigen Advocaat Partners. We adviseren onze 40.000 cliënten immers ook nadrukkelijk om op te letten of een advocaat het keurmerk-logo voert. Daarmee komt u als Advocaat Partner in contact met gedragsregel 2 lid 2.

Als Advocaat Partner van de Rechtstelefoon zal u deze gedragsregel naar onze mening niet schenden. Ons zeer lage vaste tarief van €285 per 6 maanden kan zonder twijfel een redelijk (zelfs zeer laag) advertentietarief worden genoemd. Dit komt omdat de kernactiviteit van de Rechtstelefoon niet leadgeneration is, maar het geven van eerstelijns advies. Wij willen enkel dat onze cliënten voor verdere hulp zo goed mogelijk terecht komen. Subsidiair is deze vergoeding als eerste bedoeld voor uw mogelijkheid het keurmerk te voeren en tot 12 keer per jaar te publiceren op onze website.

 

U mag tot 12 keer per jaar publiceren op onze website met 120.000 lezers.

Vredespaleis_optimized.jpg
 
 

Wij zijn zeer explosief aan het groeien

Sinds onze start in 2012 is het hard gegaan. Ondanks dat er zoveel juridische advies mogelijkheden zijn, heeft onze inzet op kwaliteit en onafhankelijkheid ervoor gezorgd dat we inmiddels meer dan 40.000 cliënten per jaar helpen. De afgelopen jaren ging het zelfs extra hard, want toen verdubbelde we jaarlijks. Nu richten we onze visie op de nabije toekomst, het jaar 2020.

 
 

Verwachte groei van aantal cliënten Rechtstelefoon

 
 

Onze inzet op weg naar 2020

We zijn al de grootste onafhankelijke juridisch adviseur van Nederland: zonder subsidie, investeerders, belangen van verzekeraars, sponsoren of overheidsbemoeienis helpen we jaarlijks 40.000 cliënten met hun kleine en (vooral) grote problemen. Natuurlijk willen we het daar niet bij laten, want betaalbare onafhankelijke juridische hulp moet er zijn voor iedereen. Mede om die reden zijn we het Advocaat Partner programma begonnen. We willen dat onze cliënten ook na doorverwijzen op dezelfde onafhankelijke manier verder geholpen worden. Daarom voldoen we ook graag aan de gedragsregels van de Nederlandse Orde van Advocaten die als intentie hebben de onafhankelijkheid van advocaten te bewaken.

 
 

Top 6 meest voorkomende thema's bij Rechtstelefoon

 
 

Geen rechtsgebieden, maar thema's

Wij richten ons als bedrijf nadrukkelijk op onze cliënten. Daarom voeren we geen of zo weinig mogelijk juridisch jargon. De artikelen op onze website die wij en onze Advocaat Partners schrijven zijn dan ook in normaal Nederlands. Eerlijk gezegd begrijpen we juridische kantoren die met wollige artikelen enkel indruk lijken te willen maken op hun collega's niet zo goed. Daarom zijn we ook gestopt met het gebruik van rechtsgebieden, we gebruiken sindsdien onze eigen cliëntvriendelijke verdeling in thema's. Rechtsgebieden zijn een prettige verdeling voor juristen onderling, maar wij passen ons graag aan naar de cliënt die hulp zoekt bij ons.

 
 

Goed geholpen door onze juristen voelt zich 95,5%

 
 

Buitengewoon hoge cliëntwaardering

Wij meten na ieder contact met onze cliënten steekproefsgewijs hoe zij dat contact hebben ervaren. Daaruit blijkt consistent dat die waardering enorm hoog is. Zo vindt maar liefst 95,5% dat ze goed geholpen zijn na hun juridisch advies. Ook zijn we erg trots op een Net Promotor Score (NPS) van maar liefst 40,9. Immers, in de zakelijke dienstverlening ligt die gemiddeld maar rond de 11. Wij hopen dat meer juridische dienstverleners de tevredenheid van hun cliënten gaan meten en verbeteren. Wij gaan de concurrentie in elk geval graag aan!

 
 

22,85% van onze cliënten wordt doorverwezen

 
 

Advocaat steeds vaker gezocht via de Rechtstelefoon

De afgelopen jaren merken wij dat cliënten ons steeds vaker benaderen om direct door te worden verwezen naar een advocaat. Wij begrijpen die ontwikkeling heel goed, immers voor een leek is het onderscheid tussen advocaten moeilijk te zien. De vakbekwaamheid is niet te beoordelen. Daarom is ons percentage aan doorverwijzingen gestegen van zo'n 10% in 2015 naar meer dan 22% in 2017. De introductie van onze pagina 'advocaat zoeken' maakt het nu ook mogelijk om zonder ons eerst te bellen, direct een goede advocaat te vinden. Dat zijn uiteraard primair onze Advocaat Partners.

 
 
 

Zullen we samenwerken? Meld u hieronder direct aan als Advocaat Partner.

Binnenhof_optimized.jpg
Rechtstelefoon Advocaat Partner Border.png

Aanmelding Advocaat Partner

Doorverwijzingen conform de gedragsregels

Als Advocaat Partner wordt u opgenomen in het doorverwijssysteem van de Rechtstelefoon. Bijzonder aan ons doorverwijssysteem is dat het conform de gedragsregels van de Orde werkt. Bovendien kunt u zich opgeven voor een onbeperkt aantal specialismen en gemeenten waar u werkzaam bent.

Publiceren op onze website met 120.000 lezers

Naast de 40.000 cliënten die wij jaarlijks bijstaan met juridisch advies. Hebben we ook 120.000 actieve lezers van de juridische artikelen op onze website. Als Advocaat Partner kunt u tot 12 keer per jaar publiceren. Onder uw eigen naam en met een korte biografie van u als advocaat.

Opvallen met het Advocaat Partner keurmerk

Onze reputatie als Rechtstelefoon is rechtstreeks verbonden aan onafhankelijk en betrouwbaar advies. Met een cliënttevredenheid van 95,5% straalt die reputatie ook op u af als Advocaat Partner. Ons keurmerk is dé manier om vertrouwen uit te stralen en te demonstreren dat u kwaliteit levert. Gebruik van het keurmerk is overigens niet verplicht.

Al het bovenstaande heeft een vaste lage prijs van €285 exclusief btw per halfjaar.

Wij beoordelen uw aanmelding binnen 24 uur, indien u wordt afgewezen ontvangt u de betaling volledig en onmiddellijk van ons retour.